به گزارش صبح توس؛ محمدامین پوراسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این شهرستان در تقاطع مواصلاتی دو استان سمنان و خراسان جنوبی قرار دارد، گفت: در شهرستان بردسکن ۱۰۳۵ کیلومتر راه همسنگ داریم که شامل راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و... می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بردسکن در چهارراه مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور موقعیت این شهرستان دوچندان شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد کل راه‌های روستایی شهرستان بردسکن آسفالت است، اظهار کرد: از ۱۰۳۵ کیلومتر طول راه‌های شهرستان بردسکن حدود ۳۰۰ کیلومتر آن جزء مناطق برف‌گیر و صعب‌‎العبور است.

وی بیان کرد: شهرستان بردسکن به لحاظ وسعت و گستردگی راه‌ها بیشترین فاصله طولی راه‌های استان را دارد به طوری که از مبدأ تا آخرین نقطه حوزه استحفاظی شهرستان بردسکن ۱۲۰ کیلومتر طول دارد.

پوراسماعیلی با بیان اینکه در مجموع ۳ درصد راه‌های آسفالت و بیش از ۵ درصد راه‌های شنی و خاکی استان در بردسکن وجود دارد، مطرح کرد: با توجه به خودروهای سنگین بسیاری که از این شهرستان تردد دارند اما از لحاظ تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای مرمت و روکش آسفالت و بهسازی به شکل مطلوب مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن گفت: هر چند به صورت مقطعی اعتبارهایی به شهرستان تخصیص پیدا می‌کند اما جوابگوی نیازهای راه‌های شهرستان نیست با اعتباراتی که تخصیص پیدا می‌کند در حد سه تا پنج کیلومتر را می‌توان روکش آسفالت نمود که پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست.

وی اعتباری را که برای راه‌ها به شهرستان تخصیص پیدا می‌کند، بسیار اندک دانست و افزود: در حال حاضر ۵۰ کیلومتر از محور بردسکن-درونه-طبس و شاهرود و ۱۰ کیلومتر از محور بردسکن به سبزوار نیازمند روکش آسفالت و تخصیص اعتبار از سوی استان است.

پوراسماعیلی با بیان اینکه با اعتبارات موجود نمی‌توانیم کار اصولی انجام دهیم و یا زیرساخت‌ها را بازسازی کنیم، به وضعیت تجهیزات ماشین‌آلات و تجهیزات شهرستان با توجه به شروع فصل سرما و یخبندان اشاره کرد و گفت: طرح راهداری زمستانی در مناطق برف‌گیر و صعب‌العبور بردسکن آغاز شده است.

وی عنوان کرد: هر چند ماشین‌آلات راهداری فرسوده هستند اما به ناچار مجبوریم از همان‌ها که بعضاً عمری بیش از ۵۰ سال دارند استفاده کنیم و ماشین‌آلات موجود را به دلیل عمر بالا مجبور هستیم مدام تعمیر کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن بیان کرد: جوان‌ترین ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن ۱۲ سال عمر دارند، در حال حاضر نیاز جدی به قیرپاش، لودر و بولدوزر داریم، اکنون در شهرستان سه لودر داریم که تمامی آن‌ها بالای ۵۰ سال عمر دارند و فرسوده هستند.

وی کمبود اعتبار، امکانات، ماشین‌آلات، نیروی انسانی را از مهم‌ترین دغدغه‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه همه ساله در فصل زمستان با سیلاب مواجه هستیم اگر کمبود اعتبار، ماشین‌آلات و نیروی انسانی برطرف شود می‌توانیم مشکلات را تا حدودی برطرف کنیم.

پوراسماعیلی بیان کرد: ماشین‌آلات فرسوده موجب شده در زمستان به سختی خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه دهیم، همچنین تاکنون چندین نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که در حال رفع آن‌ها هستیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز، تقاطع روستای سیر است که پیش‌بینی روشنایی در شب صورت گرفته و این امر در حال انجام است، با توجه به اعتبارات موجود فقط در حد تأمین روشنایی می‌توانیم کار کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بردسکن در ادامه سرقت علائم را یکی از معضلات جدی دانست و افزود: تاکنون چندین چراغ چشمک‌زن سرقت شده که گزارش‌های مربوطه به دادستانی و نیروی انتظامی داده شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه علائم پس از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند و با گذر زمان فرسوده می‌شوند نیاز است که تمامی علائم تعویض شوند که در این خصوص درخواست اعتبار از استان نموده‌ایم.

انتهای پیام/4001