رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-17 11:40 شماره خبر : 6840 https://sobhtoos.ir/short/VWPd2 0
معاون شبکه دامپزشکی رشتخوار هشدار داد:

معاون شبکه دامپزشکی رشتخوار گفت: احتمال بروز و شیوع بیماری خطرناک تب کریمه‌کنگو با شروع فصل گرم سال بیشتر می‌شود.

پوریا گلچین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ گفت: همه‌ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، احتمال بروز و شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از وقوع این بیماری جلوگیری کرد، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو از طریق گزش کنه، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، لِه کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه‌ گوشت آلوده، خون، ترشحات و بافت‌های آلوده دام قابل‌ انتقال است و در راستای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری در استان در فصل گرما نظارت‌های بهداشتی بر کشتارگاه‌ها تشدید می‌شود.

معاون شبکه دامپزشکی رشتخوار در ادامه افزود: استفاده از دستکش، لباس کار، چکمه، عینک در کشتارگاه و فضاهایی که احتمال وجود کنه و دام آلوده است، از سوی دامداران و قصابان ضروری است و خرید گوشت باید از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی که گوشت ممهور به مهر و برچسب دامپزشکی دارد، باید انجام شود.

گلچین در پایان با تأکید بر ذبح دام در کشتارگاه‌ها به قصابان توصیه کرد، حین تماس با دام، ضمن استفاده از ماسک، دستکش و عینک، از قرار دادن چاقوی آلوده به خون و احشاء دام در دهان خودداری و گوشت و احشاء دام به مدت ۲۴ ساعت پس از ذبح در پیش‌سرد یا یخچال در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و سپس مورد مصرف قرار دهند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار