رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/04/11 Monday - 2024 01 July الاثنين ، 25 ذو الحجة ، 1445
ساعت
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه زلزله به خانه‌های خشت و گلی آسیب بیشتری وارد کرده است، گفت: باید در ساخت‌وسازها یک سرعت بیشتری به کار ببریم و تخریب‌های انجام شده را بهتر از گذشته بسازیم.

محمدحسن نامی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کاشمر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: در این حادثه ۱۱۵ نفر مصدوم شدند و متأسفانه چهار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر مربوط به شهر کاشمر و دو نفر مربوط به روستای زنده جان بوده است و اکثر مصدومان حادثه به‌صورت سرپایی ترخیص شده‌اند.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: این تعداد مصدومان نشان می‌دهد که آموزش لازم را فرا نگرفته‌اند و باید بیشتر در حوزه آموزش به تمام اقشار جامعه منتقل کنیم تا بدانند در مواقع زلزله زمان برای فرار نیست و در هر کجا که هستند باید برابر آموزش‌های لازم که برای تاب‌آوری و مقاومت بیشتر در مناطق زلزله‌خیز در کجا سریع پناه بگیرند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خوشبختانه جمعیت هلال‌احمر و سازمان امداد و نجات در لحظه حاضر می‌شوند و کمک‌های لازم را به افراد حادثه دیده ارائه می‌دهند، تصریح کرد: تیم‌های ارزیابی در منطقه حضور دارند و برخی از خانه‌ها باید نوسازی شوند و تعداد از خانه‌ها نیز نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.

وی با تأکید بر اینکه زلزله به خانه‌های خشت و گلی آسیب بیشتری وارد کرده و برخی فرو ریخته‌اند، اذعان کرد: این نشان می‌دهد که ما باید در ساخت‌وسازها یک سرعت بیشتری به کار ببریم برای اینکه بناهای سنتی را به ویژه در مناطق روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که سازه‌های جدیدی به کار گرفته‌اند می‌تواند تا ۷.۵ ریشتر مقاومت داشته باشد.

نامی با اشاره به اینکه باید بافت‌های فرسوده و روستایی به میزان قابل‌توجهی نوسازی می‌شوند و در اختیار مردم قرار گیرد، عنوان کرد: آموزش‌های فراگیر را توسط ارکان مختلف به ویژه هلال‌احمر باید منتقل شود.

وی با بیان اینکه تلاش بر این داریم که تخریب‌های انجام شده را بهتر از گذشته بسازیم، تشریح کرد: شهید رئیسی همیشه تأکید می‌کردند که در جاهایی که تخریب صورت می‌گیرد باید بهتر از گذشته ساخته شوند و این جز برنامه سازمان بحران و بنیاد مسکن است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار