رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-17 07:57 شماره خبر : 6839 https://sobhtoos.ir/short/4ZP9j 0
سردار غیاثی:

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان این که بستر خانواده یکی از بسترهای شکل‌دهنده شخصیت شهید مطهری است، گفت: این شهید والامقام، الگویی برای تمام عصرها و نسل‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سید هاشم غیاثی در مراسم تجلیل از معلمان که دیشب ۱۶ اردیبهشت‌ماه به میزبانی سپاه امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌هایی که خدا به مردم ما داده است، رزق خدمت مخلصانه و صادقانه در حاکمیت الهی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: نعمت ولایت دیگر نعمت الهی است که امروز داریم و اگر امنیت و اقتداری داریم به طوری که دشمن جرأت نگاه چپ به این مرز و بوم را ندارد از این نعمت است.

وی افزود: اگر امروز انرژی هسته‌ای داریم و در تحریم‌ها نشکستیم نیز به‌دلیل همین نعمت ولایت است.

سردار غیاثی گفت: شهید مطهری الگویی برای تمام عصرها و نسل‌ها است و بستر خانواده یکی از بسترهای شکل‌دهنده شخصیت این شهید والامقام است و نیاز به توجه ویژه در عصر حاضر دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) درباره اساتیدی که شخصیت شهید مطهری را شکل دادند، بیان کرد: شهید مطهری از آیت‌الله بروجردی که سرآمد فقه، امام خمینی (ره) که سرآمد شجاعت، میرزا علی‌آقا شیرازی سرآمد تفسیر نهج‌البلاغه و علامه طباطبایی که کتاب‌های شهید مطهری ریشه در اندیشه‌های ایشان دارد درس گرفت و به این چهره برجسته تبدیل شد.

وی درباره جایگاه شهید مطهری عنوان کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند، آثار شهید مطهری مبانی فکری نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد.

سردار غیاثی در پایان گفت: شهید مطهری، انسان روز را به خوبی شناخت و در کتاب ۱۰ گفتار آن را به تحلیل درآورد؛ همچنین او نسبت به غرب و فلسفه غرب احاطه داشت ولی هیچ‌گاه تحت تاثیر آن قرار نگرفت و همیشه در مسیر اسلام بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار