رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/08 Sunday - 2024 29 September الأحد ، 26 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-05 11:50 شماره خبر : 7598 https://sobhtoos.ir/short/4zja5 0
امام جمعه شهر عشق‌آباد میان‌جلگه:

امام جمعه شهر عشق‌آباد شهرستان میان‌جلگه گفت: با فهم درست از غدیر می‌توانیم یک انتخاب اصلح داشته باشیم.

حجت الاسلام اسماعیل‌زاده تربتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت، عید سعید و مبارک غدیر را مهمترین و اعظم‌ترین عید مسلمین دانست و گفت: عظمت عید غدیر به موضوع امامت و ولایت برمی‌گردد که در آیه اکمال بیان گردیده است.
امام جمعه شهر عشق‌آباد شهرستان میان‌جلگه با اشاره به اینکه حقیقت انسانیت و اسلام در غدیر محقق شد، خاطرنشان کرد: در تمام طول 23 سال از مجاهدت‌ها و فتوحات پیامبر، خداوند مژده اتمام نعمت را به بشریت و مسلمانان در روز عید غدیر داد.
وی غدیر خم را روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت دانست و گفت: واقعه غدیرخم اثبات شایسته‌سالاری دینی در مکتب امامت و ولایت در تاریخ اسلام است.
امام جمعه شهر عشق‌آباد شهرستان میان‌جلگه از عیدغدیر به عنوان روز نردبان تکامل، روز برهان و روز تمام ادیان یاد کرد و اظهارداشت: به بیان زیبای نازنین دختر پیامبر، هیچ حجتی و عذری از کسی پذیرفته نیست که بگوید من در غدیر نبودم و یا نشنیده‌ام.
حجت الاسلام اسماعیل‌زاده تربتی بیان داشت: ولایت رکن مهم و اساسی در دین اسلام و وحدت و یکپارچگی امت مسلمان است و تبعیت امروز از ولایت فقیه را همان تبعیت از پیامبر و ائمه دانست.
وی گفت: سخن و حرف غدیر و امامت در واقع انتخاب اصلح برای مدیریت جامعه است، تاکید کرد: با توجه به انتخابات پیش رو با فهم درست از غدیر می‌توانیم یک انتخاب خوب داشته باشیم.
 انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار