رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/29 Saturday - 2024 18 May السبت ، 10 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-14 13:01 شماره خبر : 6815 https://sobhtoos.ir/short/Vp9QA 0
امام جمعه سرخس:

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه افکار عمومی باید متوجه سنگر تعلیم و تربیت و ارزش معلم باشد، گفت: آموزش و پرورش دستگاهی بسیار مهم و تولیدکننده نیروی انسانی است و منابع انسانی سرمایه هر کشور هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری تکریم معلم کاری لازم است؛ تربیت فرزندان ما و آینده کشور به دست معلمان است.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه افکار عمومی باید متوجه سنگر تعلیم و تربیت و ارزش معلم باشد، افزود: آموزش و پرورش دستگاهی بسیار مهم و بالاترین دستگاه در کشور ما است، چون آموزش و پرورش تولیدکننده نیروی انسانی است؛ منابع انسانی سرمایه هر کشور هستند و مدیریت سایر منابع به دست سرمایه انسانی است.

وی بیان کرد: نقشه راه برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضروری است و مدام باید این سند به‌روز شود؛ هر زمان به این سند بی‌توجهی شد، ضرر کردیم.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه معاونت پرورشی خیلی مهم است، تصریح کرد: وظیفه اول معاونت پرورشی این است که جلوی آسیب‌های اجتماعی را در مدارس بگیرد.

خطیب نماز جمعه سرخس اضافه کرد: جهاد تبیین وظیفه دیگر معاونت پرورشی است؛ معاونت پرورشی باید دانش‌آموزان را با پیشرفت‌های کشور و نقشه دشمنان آشنا کند؛ فلسفه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را باید دانش‌آموزان ما بدانند؛ امروز جهان مرگ بر آمریکا و اسرائیل را فریاد می‌زنند؛ دانشجویان آمریکایی و اروپایی امروز به پا خواستند.

وی ادامه داد: معلمان عزیز پرورش‌دهنده هویت انسانی دانش‌آموز هستند، بنابراین معلمان ما باید مراقب حرکات و رفتارشان نسبت به دانش‌آموز باشند.

امام جمعه سرخس افزود: ذهن دانش‌آموز را نباید نسبت به اسلام و انقلاب بدبین کنیم؛ باید امیدآفرینی توسط معلمان صورت گیرد؛ جهان امروز به نام ایران و ایرانی افتخار می‌کنند، بنابراین نباید خودمان ریشه خودمان را بزنیم؛ معلمان باید سرباز برای نظام و انقلاب تربیت کنند.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه مسئله غزه امروز مسئله اول دنیا شده است، گفت: به لطف مقاومت و پاسخ کوبنده ایران بر پیکره رژیم منحوس صهیونیستی، مسئله غزه، مسئله اول جهان شده است؛ امروز دانشجویان آمریکایی زیر دست‌‌ و پای دولتمردان این کشور لگدمال می‌شوند و این اتفاقات و رفتار آمریکا، موضع به‌حق مقام معظم رهبری را در مقابل آمریکا نمایان کرده است.

وی در پایان با اشاره به مسائل شهرستان سرخس تصریح کرد: ان‌شاء‌الله معاونان فرماندار امورات شهرستان را پیگیری کنند تا فرماندار جدید معرفی شود؛ همه باید کار کنند تا مشکلات سرخس به صفر برسد؛ امیدواریم فرمانداری جهادی و انقلابی برای خدمت‌رسانی به مردم شهرستان سرخس انتصاب شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار