به گزارش صبح توس، محمدجواد حمید، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، نقش مردم، تأمین و تعلیم آموزه‌های دینی و اسلامی است اظهار داشت: نقش مردمی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت، توجه به حضور و استقبال گسترده، ایجاد فضاهای متعدد و متنوع دینی، اطلاع‌رسانی‌های هدفمند و هوشمندانه است که می‌تواند در این فضای قرآنی و در ماه نزول کلام وحی در حوزه‌های متعدد فرهنگی جهان اسلام بیش‌ازپیش اثرگذار باشد. وی بابیان اینکه تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مهم‌ترین نمایشگاه فرهنگی- اسلامی استان خراسان رضوی در حوزه‌های مرتبط با موضوع مفاهیم قرآن و عترت، برنامه‌ریزی‌های ملی و بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، افزود: مهم‌ترین عامل برای افزایش دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت توجه به محتوا و مفاهیم قرآنی و تبیین اصولی نشر فرهنگی مکارم و معانی قرآنی در میان تمامی مخاطبان داخلی و خارجی است که وارد مشهد مقدس می‌شوند. مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، با اشاره به اینکه توجه به تأمین نیازها و نشر درست آموزه‌های فرهنگی و معانی قرآنی و افزایش تعاملات اجتماعی در ابعاد ملی و بین‌المللی برای تمامی زائران مضجع نورانی امام رئوف، حضرت علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) یکی از ویژگی‌های خاص نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در مشهد مقدس است، افزود: مردم در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها نیازمند قرآن هستند، اما اینکه آدرس درست داده شود تا مردم بتوانند این نیازمندی را از قرآن کریم کسب کنند را می‌توان از مهم‌ترین علت‌های برگزاری این نمایشگاه برشمرد که به‌دفعات گوناگون نیز موردبحث و اطلاع‌رسانی نیز قرارگرفته است. وی بابیان اینکه ماه مبارک رمضان، زمینه را برای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ قرآنی فراهم می‌کند و درواقع انگیزه برای انس بیشتر مردم با قرآن بیش‌ازپیش مهیا می‌شود، گفت: توجه به برنامه‌ریزی‌های اصولی هوشمندانه، ایجاد گروه‌های متعدد و متنوع مردمی در باز انتشار مفاهیم قرآنی و تشکیل گروه‌های بین‌المللی در توسعه و نشر نیازهای فرهنگی – اسلامی و قرآنی مشهد مقدس برای سال2017 می‌تواند به یکی از اهداف کلان این رویداد بزرگ در جوار ملکوتی امام رضا (علیه‌السلام) تبدیل شود. حمید بابیان اینکه بازدیدکننده‌های متعدد و فضای موجود در نمایشگاه قرآن و عترت، حکایت از جایگاه ویژه این نمایشگاه در میان عموم جامعه و به‌ویژه زائران داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی است تا تمامی نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی، از آن برای زمینه‌سازی ارتقای جایگاه قرآن در عرصه فرهنگی استفاده کنند و همچنین از موقعیت به وجود آمده در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بهره‌مند شوند و گام‌های ویژه‌ای بردارند. مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد بابیان اینکه حوزه فرهنگ این مزیت را دارد که مخاطب مستقیم آن مردم هستند و بنابراین مردم پس از مشاهده نتایج مناسب به آن ورود پیداکرده و پشتیبانی به عمل می‌آورند، افزود: بر اساس فعالیت‌های فرهنگی - مناسبتی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال‌های گذشته و با توجه به استقبال مردمی از مراسم احیاء، برنامه‌ریزی‌شده است که امسال نیز مراسم این شب‌های معنوی را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و در فضایی بیشتر و بهتر برگزار نماییم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران، دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با همکاری شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری مشهد، نمایشگاه بین‌المللی مشهد، استانداری خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از 6 تیرماه به مدت 10 روز تا 15 تیرماه میزبان آثار، توانمندی‌ها، فعالیت‌های قرآنی، انتشارات و محصولات فرهنگی فعالان قرآنی و اسلامی جهان اسلام خواهد بود.   منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران انتهای پیام/