به گزارش صبح توس؛ سعید تاج محمدی، مدیر آموزش و پرورش کاشمر پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضورت خبرنگاران در تالار فرهنگیان شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: در پروژه مهر که از تابستان شروع می شود مجموعه فعالیت ها و تلاش همکاران در حوزه های مختلف کار به سمتی رفت که یک مهر آرام با کمترین مشکل را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی کمترین چالش در مدارس شهرستان در موضوعات مختلف داشتیم، خاطرنشان کرد: در دوم مهر که کلاس ها شروع شد علیرغم کمبود ۲۵۰ معلم، هیچ کلاس خالی از باب حضور معلم در مدارس ابتدایی شهرستان نداشتیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر اینکه ساماندهی نیروی انسانی اصلی ترین کار آموزش و پرورش در ماه های منتهی به مهر است، تصریح کرد: به تعدادی که آموزش و پرورش به ما مجوز می دهد می توانیم کلاس بندی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به بحث عدالت آموزشی و تحول بنیادین به صورت همزمان کار را سخت می کند، اذعان کرد: علیرغم اینکه سازماندهی به شکل خوبی صورت گرفت ولی به اهدافی که در بحث عدالت آموزشی و تحول بنیادین داشتیم نزدیک‌ شده‌ایم.

تاج‌محمدی با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی مدارس سال هاست که اجرا نمی شود ولی از نظر کیفی باید به نحوی عمل کنیم که بتوانیم به یک رتبه بندی در مدارس دست پیدا کنیم تا امکانات و منابع بر اساس این رتبه بندی به مدارس تحقق پیدا کند، عنوان کرد: سرعت علم و فناوری در جهان امروز بسیار زیاد است و اگر بخواهیم با دانش ۳۰ سال گذشته حرکت کنیم قطعا با مشکلاتی روبرو خواهیم شد از این جهت کارگاه های دانش افزایی بسیاری برای معلمان در حوزه های مختلف برگزار شده است و طرح پنج شنبه های توانمند سازی با حضور اساتید باتجربه استان در سطح شهرستان کاشمر برگزار می شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان برای پیش برو اهداف خود در بحث مدارس بود و به همین منظور بخشی از توان ما به سمت صیانت از فضای آرام مدارس شهرستان کاشمر صرف شد و این تلاش ها باعث شد علیرغم حوادثی که در نقاط دیگر بود ولی مدارس کاشمر در آرامش به ماموریت اصلی خود بپردازند و حدود ۱۰۰ مدرسه به صورت خودجوش جشن پرچم را بدون ابلاغ هیچ دستورالعملی در سطح شهرستان برگزار کردند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه عدالت آموزشی یکی از مباحث اصلی آموزش و پرورش است و در این خصوص سعی شد این موضوع در مدارس خاص، حاشیه شهر، چند پایه و روستایی نیز رعایت شود، تشریح کرد: در ساحت های سند تحول یکی از مهمترین ساحت ها بحث عبادی و اخلاقی است و سعی شد این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل، ابراز کرد: ۱۳۰ بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل در مقطع ابتدایی داشتیم که برای برگشت همه این موارد برنامه ریزی شد و توانستیم تمام این دانش آموزان را به مدرسه و تحصیل بازگردانیم و دانش آموزانی که مشکل مادی داشتند در مدرسه حامی تحصیلی دارند.

تاج‌محمدی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در کاشمر وجود دارد، تاکید کرد: پیش بینی جدی در حوزه مدرسه سازی در شهرستان کاشمر نشده و وضعیت ساختمان های مدارس کاشمر مناسب نیست و اگر ما هم اکنون ۳۰ مدرسه بسازیم و تا ابتدای مهر تحویل بدهیم تنها مدارس ما تک شیفت می شوند.

وی با اشاره به اینکه فضای این روزهای کشور نیاز به تحلیل خاص خود را دارد و تحلیل درست این مسائل بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: گاهی می شنویم که میدان دار اصلی اغتشاشات نوجوانان هستند در صورتی که این درست نیست و میدان دار نوجوانان نیستند، نوجوانان حضور پررنگ دارند و این به معنای لیدری نوجوانان یا دانش آموزان نیستند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه نوجوانانی که از هویت بخشی و اعتبار بخشی به آنها در سال های گذشته غفلت شده امروز به دنبال به این هویت گمشده و جلب توجه گمشده و تخلیه هیجانات به دنبال نسل قبلی در خیابان ها حرکت می کنند، تاکید کرد: اگر آموزش اسلامی اجرا می شد شاید این مشکلات را امرزه نداشتیم و در طول این 40 سال صحبت از آموزش اسلامی شده ولی در برخی از مقاطع و حوزه ها اتفاق نیفتاده و عملی نشده است و به همین منظور مقام معظم رهبری بعد از 10 سال از ابلاغ سند تحول، مجدد می فرمایند که از اجرای این سند دلشاد نیستیم یعنی این سند اجرایی نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه معتقد هستم که سند 2030 در بسیاری از مدارس به صورت جدی اجرا می شده است، اظهار داشت: همین مقدار از آموزش اسلامی که آن را اجرایی کرده ایم ثمراتی داشته که دشمن دست روی مدارس گذاشته و گرنه به سراغ مدارس کسی نمی آمد.

تاج محمدی با اشاره به اینکه نسل نوجوان ما در همین شرایط حماسه هایی در بحران های اجتماعی و جهادی پای کار بودند، خاطرنشان کرد: نوجوانان که امروز در سطح مدارس کاشمر وجود دارند بسیار نوجوانان آگاه، مطالبه گر، با سواد و انقلابی هستند و این بسته به نگاه و توجه ما به آنها دارد.

وی با بیان اینکه باوری در جامعه وجود دارد که باید آموزش و پرورش همه بار تعلیم و تربیت را به دوش به کشد و این یک باور صحیحی نیست، تصریح کرد: بهترین دانش آموز تنها ۴ تا 6 ساعت در اختیار آموزش و پرورش است و بعد از خروج از مدرسه، وارد شهری می شود که دیوارها و خیابان های این شهر هیچ نماد هویت بخشی ندارد، بعد از آن به پارک و ورزشگاه و مکان های مخصوص خود برود که وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر اینکه ۱۸ پروژه آموزشی در سطح شهرستان داریم و ۷ پروژه تعهد خیرین تمام شده است و ۳ پروژه در دست اجرا است، اذعان کرد: در سطح شهرستان ۱۰ پروژه داریم که بلاتکلیف است و تا حدودی تعریف و جانمایی این پروژه ها مهندسی شده نبوده است.

وی همچنین عنوان کرد: ۳۰ مدرسه تخریبی در سطح شهرستان داریم و هر چه در حوزه نوسازی مدارس کار شود باز هم جای کار وجود دارد.

انتهای پیام/