به گزارش صبح توس؛ محمد فیض عارفی، مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر بعد از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که در محل دفتر فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط جدیدی که در کشور به وجود آمد بحث کار فرهنگی و تبیینی به عنوان دغدغه دلسوزان مطرح شد.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: همه قبول دارند که عنصر اصلی در کار تبیینی و فرهنگی، بحث کتاب است و اگر بخواهیم کار تبیین برای نسل جوان انجام دهیم منکر تاثیر فضای مجازی و سایر موارد نیستیم ولی اگر قرار است آگاهی ها را تعمیق ببخشیم باید به سمت کتاب حرکت کنیم.

مدیر کتابخانه های عمومی کاشمر با بیان اینکه امیدواریم که با توجه به دغدغه جدیدی که برای دلسوزان، دغدغه مندان و مسئولان در حوزه کار تبیینی به وجود آمده شاهد توجه ویژه به حوزه کتابخوانی و کتابخانه ها باشد، تصریح کرد: فصل تابستان، با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و کلاس های فرهنگی و اوقات فراغتی که در کتابخانه های برگزار می شود، فصل عضوگیری کتابخانه های سطح شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر 5900 نفر در ابتدای تیرماه عضو کتابخانه های عمومی سطح شهرستان کاشمر بودند که در پایان شهریورماه این عدد به 6833 نفر رسیده است، اذعان کرد: کتابخانه کوثر تنها کتابخانه شهری در مناطق محروم است و این کتابخانه تمام بخش هایی که یک کتابخانه نظیر بخش امانت، مرجع، نشریات، کودک و سالن مطالعه را دارا است و بالغ بر 17 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه موجود است.

فیض عارفی با اشاره به اینکه در حال حاضر 529 نفر اعضای این کتابخانه هستند و برنامه های آموزشی و فرهنگی نیز در این کتابخانه اجرا می شود، عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر کاشمر نیز پارک قائم که کتابخانه کوثر را در آنجا قرار دارد را تبدیل به پارک بانوان کنند و آمادگی داریم که ساختمان کتابخانه کوثر به شهرداری واگذار شود و شهرداری یک ساختمان دیگر در محل دیگری برای کتابخانه کوثر جانمایی کند.

وی با اشاره به بحث حق عضویت کتابخانه ها، تشریح کرد: حدود 10 سال است که حق عضویت کتابخانه های کاشمر هیچ تغییری نداشته است و حق عضویت کتابخانه های در کاشمر بسیار پایین است در حالی که در شهرهای دیگر این حق عضویت بسیار بیشتر محاسبه می شود.

مدیر کتابخانه های عمومی کاشمر با اشاره به راهکارهای افزایش ارتباط مدارس با کتابخانه های عمومی، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی در 2 سال گذشته متاسفانه ارتباط مدارس با کتابخانه های خیلی محدود و تقریباً حذف شد و در سال های قبل از کرونا برنامه های مشترک زیادی برگزار می شد.

وی همچنین تاکید کرد: به دنبال این هستیم که ارتباط مدارس با کتابخانه های را احیاء کنیم و این را می توان با برنامه های نظیر بازید مدارس از کتابخانه ها، ایجاد مشوق و امتیاز برای عضویت دانش آموزان مدارس در کتابخانه ها، نشست های کتابخوان و معرفی کتاب در مدارس، انتخاب برخی از دانش آموزان به عنوان همیار کتاب و... عملی کرد.

انتهای پیام/