به گزارش صبح توس؛ علی رستمی، معاون استاندار و فرماندار تربت حزدریه صبح امروز در دومین نشست هیات مدیره جدید مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت‌ حیدریه اظهار کرد:  از بین سه وظیفه محول شده برای شورای آموزش و پروش، آنها تنها در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی موفق عمل کردند و در زمینه تفویض اختیار و نیز تمرکززدایی، درجا زده اند.

وی تصریح کرد: البته این خاص شوراهای ادواری این خطه نیست و در دیگر شوراهای آموزش و پرورش کشور نیز شاهد نشانه‌ های این هزار راه نرفته هستیم.

رستمی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش تنها در بخش جلب و جذب کمک‌های مردمی عملکرد مثبتی از خود داشته‌اند، گفت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که همگان بدانند این همت بلند از وجدان بیدار  خیران مدرسه‌ ساز نمایان و به ما ثابت شده و اگر شوراهای آموزش و پرورش هم نبودند، باز هم این افراد نیک سرشت کار خودشان را انجام می دادند.

 فرماندار تربت حیدریه افزود: متاسفانه باید اعتراف کنیم امروز شوراهای آموزش و پرورش نه تنها در تصمیم‌ سازی‌ ها و تصمیم‌گیری‌‌ های آموزش و پرورش تربت حیدریه فاقد نقش و اختیار هستند، بلکه حتی قادر نیستند تاریخ یک امتحان را تغییر دهند.

وی گفت: اگر از دانش‌آموزان این شهرستان سووال کنید نام همسایگان کشورش را ببرد، پاسخ درست می‌دهد اما قادر نیست نام همسایگان شهری که در آن زندگی می کند، نام مشاهیرش و یا نام محصولات مهم کشاورزی منطقه اش را ببرد و اینجاست که ما به فقدان نقش نظارتی شوراهای آموزش و پرورش، به وضوح پی می بریم. 

فرماندار تربت حیدریه اظهار داشت: این بدان خاطر است که به رغم تاکید قانون، اما در عمل تا به امروز ما دولتی‌ ها به اعضای شورای آموزش و پرورش اجازه دخالت در برنامه‌ریزی آموزشی را نداده ایم.

رستمی گفت: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم که از سوی دیگر مردم هم به ما دولتی‌ها اعتماد ندارند.

وی گفت: در چنین شرایطی چاره ای نداریم جز اینکه به سمت گروه‌هایی برویم که مردم به آنها اعتماد دارند و از آن ها طلب کمک کنیم که خیران مدرسه‌ ساز در حوزه ساخت و سازهای آموزش و پرورش تنها گروه خوشنام هستتند.

در ادامه مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت حیدریه نیز گفت: این گروه تاکنون بیش از ۶۷ پروژه خیرساز و 29 نمازخانه تحویل آموزش و پرورش این خطه داده است. 

سید جعفر علمداران افزود: همچنین ساخت سه سالن ورزشی، اهدای 22 باب منزل مسکونی و نیز اهدای 36 مورد زمین برای ساخت فضای آموزشی از دیگر اقدامات این مجمع می‌باشد.

وی گفت: هر چند در جذب کمک کمبود چندانی نداریم، اما یکی از مشکلات اساسی ما وجود زمین‌هایی است که نه دارای قابلیت ساخت فضای آموزشی هستند و نه اجازه داریم آن ها را تبدیل به احسن کنیم و از سوی دیگر فرد اهدا کننده نیز گلایه‌مند است که چرا کاری در آن ها انجام نمی شود.

وی گفت: شورای‌آموزش و پرورش باید در قالب یک دستورالعمل به ما اجازه فروش و یا به هر شکلی این امکان را فراهم کند که از آن ها استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/