به گزارش صبح توس؛ وحید مبین مقدمظهر امروز در آیین رونمایی از تعمیر اساسی ناوگان خط یک قطار شهری مشهد که در محل تعمیرگاه سنگین شرکت بهره برداری قطار شهری برگزار شد، اظهار کرد: سیستم‌های حمل و نقلی عمدتا بعد از پروسه چند ساله نیازمند تعمیر اساسی هستند. از این‌رو قطارشهری نیز پس از طی 500 هزار کیلومتر نیازمند تعمیر است و امروز با تعمیر60 بوژی صرفه‌ جویی بیش از 100 میلیارد تومانی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه در سال 96 کارشناسان زیمنس آلمان بازدیدی از قطار شهری مشهد داشتند، افزود: آنان پیشنهاد یک میلیون یورویی برای تعمیرات نیمه اساسی ناوگان مطرح کردند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با توجه به رقم بالای پیشنهادی برای تعمیر اساسی ناوگان، بیان کرد: پس به صورت موازی، مکاتباتی با سایر شرکت‌ها صورت گرفت که به دلیل تحریم‌ها به نتیجه نرسید.
مبین مقدم به از رده خارج شدن 10 واگن از مجموع 60 واگن خط یک اشاره کرد و توضیح داد: این تعداد واگن به دلیل رد شدن از حدود استاندارد، از سرویس دهی خارج و در تعمیرگاه زمین‌گیر شده بود.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس با جمع‌آوری دانش در داخل کشور و مهندسی معکوس، این کار به صورت آزمایشی در تابستان سال قبل بر روی یک واگن اجرایی و تست شد و موفق عمل کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد به در دست اجرا بودن تعمیرات اساسی خط یک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعمیر اساسی 16 دستگاه بوژی از 60 دستگاه واگن خط یک انجام شده و 11 دستگاه نیز در حال سرویس‌دهی است. 
مبین مقدم خاطر نشان کرد: شرکت زیمنس آلمان برای تعمیر اساسی، آموزش نیروی انسانی و اورهال هر واگن قطار شهری، رقمی معادل یک میلیارد و 800 میلیون تومان درخواست کرده بود که برای مجموع واگن‌های نیازمند تعمیر، رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان برآورد شد. اما با مهندسی معکوس قطعات در داخل کشور این رقم به 14 میلیارد تومان کاهش یافت.

انتهای پیام/