به گزارش صبح توس به نقل از مشهد پیام، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و ششمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند روز گذشته در مشهد آغاز به کار کرد.   این نمایشگاه با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد واقع است و تا سه شنبه ۱۶ شهریور ماه سال جاری ادامه می‌یابد.   رکود در سطح کشور این بار گریبان گیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر شد، بسیاری از شرکت‌هایی که عرضه کننده کامپیوتر و قطعات آن بودند در این نمایشگاه حضور نداشته و علت عدم حضور خود را رکود بر این بازار دانسته‌اند.   از همین رو با محمود بنانژاد، رئیس اتحادیه کامپیوتر و ماشین‌های اداری مشهد گفت‌و‌گویی در مورد نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر در مشهد داشتیم که مشروح آن به شرح ذیل است:   در این نمایشگاه ۱۱۶ شرکت کامپیوتری حضور دارند که یکی از ویژگی‌های مثبت این نمایشگاه همزمانی برپایی نمایشگاه کامپیوتر و نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند است.   در این نمایشگاه هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی حضور دارند و همزمانی این دو نمایشگاه می‌تواند تحقق شهر الکترونیک را مهیا کند.   نمایشگاه کامپیوتر علاوه بر ۱۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاه بین المللی، در فضای روباز و تالار فردوسی نیز حضور دارد.   نمایندگی‌های هشت کشور اعم از چین، ژاپن، ایتالیا، سنگاپور و تایلند در این نمایشگاه حضور داشته و ارائه محصولات می‌کنند.   این نمایشگاه از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است، متاسفانه در بخش سخت افزاری با رکود مواجه هستیم.   رکود در بازار و عرضه کالا‌ها با قیمت پایین به مشتریان دلیلی برای حضور شرکت‌هایی که اقدام به عرضه محصولات سخت افزاری می‌کنند، ایجاد نمی‌کند؛ اگر بخواهند در این نمایشگاه حضور یابند تنها با هدف نشان دادن محصولات است، این در حالی است که در سطح شهر فروشگاه‌های بسیاری وجود دارد که با قیمت مناسب اقدام به عرضه محصولات می‌کنند، پس برای اینگونه شرکت‌ها نیاز به حضور در نمایشگاه و صرف هزینه نیست.   در نبود بخش سخت افزاری، این نمایشگاه تنها مخاطبان خاص خود را خواهد داشت و مخاطب عام نمی‌تواند از این نمایشگاه بهره مند شود، از همین رو مراجعه به نمایشگاه توسط مشتریان کاهش می‌یابد.   رکود در تمام صنوف وجود دارد، رشد تکنولوژی و توان خرید مردم از عواملی است که رکود را موجب می‌شود؛ رکود در صنعت کامپیوتر به لحاظ تنوع کالا و تکنولوژی بیشتر از سایر صنایع به چشم می‌آید؛ این در حالی است که در بخش نرم افزاری حضور شرکت‌ها پررنگ است.     راهکار عبور از رکود بخش سخت افزاری دستیابی به شیوه جدید کسب و کار، شناسایی بازار، راهکار‌های جدید بازاریابی است.   انتهای پیام/