به گزارش صبح توس به نقل از مشهد پیام، در اولین روز بهای سال ۹۵ رهبری در حرم مطهر رضوی فرمودند که امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و تمامی مسئولین باید سیاست‌ها و برنامه‌های خود را بر این اساس تنظیم نمایند.   سه ماه از نامگذاری شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گذشت ولی هیچ یک از مسئولین استانی نسبت به جمع آوری بیلبورد‌هایی که کالای خارجی تبلیغ می‌کردند، اقدام نکردند.   یک ماه گذشته بود که نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی مساجد با محوریت ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد با صدور بیانیه‌ای از شهرداری، شورای شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار آن شدند شعار سال که مورد تاکید رهبری است را بیش از پیش مد نظر خود قرار دهند.   در این بیانیه آمده بود که در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم، اقدام و عمل باید سر لوحه عمل مسئولین قرار گیرد؛ نمی‌توان شعار اقتصاد مقاومتی سر داد ولی در گوشه گوشه کشور و شهرمان که امنیت بقاء آن یادگار شهدا و جانبازان است، کالا‌های خارجی را تبلیغ کرد.   رسالت این نهضت پیگیری سیاست‌های ابلاغی رهبری است، نمی‌توان نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت بود، نمی‌توان شور و اشتیاق جوانان را در رفتن به دانشگاه و محل کار ندید و نسبت به رخ نمایی کالا‌های خارجی بی تفاوت بود.   امروز یک ماه از صدور بیانیه نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی مساجد می‌گذرد و هنوز هم هیچ مسئولی اقدام جدی در مورد جمع آوری بنر‌های تبلیغ کالا‌های خارجی انجام نداده است.   چند روز اخیر بود که نامه‌ای از جانب نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی مساجد مشهد منتشر شد و با پرسش سوالی تحت این عنوان که اقتصاد مقاومتی برای مجموعه‌ای مانند شهرداری چه میزان اولویت دارد ذهن مخاطب را به خود درگیر کرد.   در این نامه قید شده بود که هیچ نامه و برنامه مشخصی در سطح شهرداری برای ساماندهی به وضعیت تابلو‌ها و تلویزیون‌های شهری وجود ندارد و فعلا اولویت برای شهرداری درآمد زایی است.   و باز هم پاسخی به این نامه‌ها و دغدغه‌های مردم انقلابی داده نشد و این مردم شهید پرور و انقلابی مشهد هستند که باید آرزوی اشتغال و درآمد خوب فرزند خود را در ذهن بپروند در عین حالی که رقص نور و نورافشانی بر تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغ کالا‌های خارجی چشمشان را اذیت می‌کند.   مسئولین استانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار، مدیر عامل سازمان میادین و شرکت‌های رزرو تبلیغات، در این نهضت مورد خطاب قرار گرفته‌اند ولی پس از گذشت یک ماه از صدور نامه و تاکید جدی مساجد شهر هنوز هیچ اقدامی در حذف تبلیغات کالا‌های خارجی از بیلبورد‌های شهرداری صورت نگرفته است.   photo778496022953437417 انتهای پیام/