رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/02/26 Wednesday - 2024 15 May الأربعاء ، 7 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-10 09:52 شماره خبر : 6773 https://sobhtoos.ir/short/en0xd 0
اساتید و دانشجویان انقلابی سرخس تاکید کردند:

اساتید و دانشجویان انقلابی سرخس در بیانیه‌ای تاکید کردند: اقدامات دولت آمریکا در ایجاد پادگان در دانشگاه و سرکوب جوانان و نخبگان آمریکا، همه حکایت از شکست تفکر هیئت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ در متن بیانیه بسیج اساتید شهرستان سرخس در محکومیت بازداشت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا آمده است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

رهبر معظم انقلاب: خودتان را برای نظم جدید جهان آماده کنید.

چندین ماه از حملات وحشیانه و بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه زنان، بیماران و کودکان غزه می‌گذرد.

کشتار وحشیانه بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم بی‌دفاع از یک سو و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن این جنایت‌های ددمنشانه از سوی دیگر، منجر شد تا وجدان‌های جامعه نخبگانی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا بیدار شود و فریاد مظلومیت ملت مظلوم، اما قهرمان فلسطین را بشنود. در حالی که اکثر کشورها در شورای امنیت سازمان ملل متحد رای به تحریم اسرائیل جنایتکار و توقف فوری جنگ دادند، نماینده آمریکا دائما با حق وتو در مقابل مطالبه تمام دنیا ایستادگی می‌کند و در جنایات اسرائیل شریک می‌شود.

مراکز آموزش عالی و دانشگاه در طول تاریخ محلی برای عدالت‌خواهی، آزاداندیشی و مطالبه‌گری در مسائل ملی و جهان بوده است.

آمریکایی‌ها که مدعی دروغین آزادی بیان هستند و صحبت از آزاداندیشی می‌کنند، در اقدامی بی‌سابقه پلیس و نیروهای امنیتی به محوطه و کلاس‌های درس دانشگاه‌ها هجوم برده و با دستگیر کردن دانشجویان و اساتید، بر خلاف تمام قوانین بین‌المللی رفتار می‌کنند.

اینک که دانشجویان و اساتید آمریکایی بیش از 30 دانشگاه که نسل آینده آمریکا را می‌سازند، به خیزش جهانی علیه جنایات رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی در غزه پیوسته‌اند، با برخورد، سرکوب، دستگیری، اخراج و تهدید مقامات آمریکایی که مدعی دروغین دموکراسی هستند، مواجه شدند.

اقدامات سنای آمریکا در تامین سلاح برای صهیونیست‌ها و اقدامات دولت آمریکا در ایجاد پادگان در دانشگاه و سرکوب جوانان و نخبگان آمریکا، همه حکایت از شکست تفکر هیئت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

حال که نفرت از اقدامات صهیونیست‌ها به جنبشی جهانی و غیرقابل توقف تبدیل شده است، ما اساتید و دانشجویان انقلابی شهرستان سرخس ضمن محکومیت شدید اقدامات صهیونیست‌ها در کشتار غیرنظامیان و اقدامات خلاف قانون آمریکایی‌ها در سرکوب، دستگیری و اخراج اساتید و روسای دانشگاه‌های آمریکا، حمایت و همراهی خود از اقدامات جنبش علمی، انسان‌دوستانه و بشردوستانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورهای اروپا اعلام می‌داریم و هرگونه سرکوب خشونت‌آمیز پلیس آمریکا و دیگر کشورها را محکوم کرده و خواستار حمایت جهانی دانشگاهیان از این جنبش دانشگاهی هستیم.

أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلىٰ نَصرِهِم لَقَديرٌ؛ سوره مبارکه الحج آیه ۳۹

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار