رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/06 Friday - 2024 27 September الجمعة ، 24 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-03-03 11:16 شماره خبر : 7111 https://sobhtoos.ir/short/NEMxP 0

پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب کشورمان امروز در رواق دارالسلام حرم مطهر امام رضا(ع) آرام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب کشورمان امروز در رواق دارالسلام حرم مطهر امام رضا(ع) آرام می‌گیرد.

مدفن شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد در گوشه‌ای از همین رواق مشخص است، حضرات آیات شیخ حبیب‌الله گلپایگانی و شیخ غلامحسین تبریزی، سیدعلی موسوی و نیز حاج سید‌هاشم نجف‌آبادی جد مادری مقام معظم رهبری نیز در رواق دارالسلام حرم امام رضا (ع) مدفون هستند.

 این رواق از سوی غرب با در زرین نفیسی به رواق دارالحفاظ و از شمال با دو راهرو به گنبد حاتم خانی و از سمت شرقی با درِ طلای نفیس دیگری به رواق دارالسرور می‌پیوندد. 

شالوده این رواق را گوهرشاد خاتون در دوطبقه بنا نهاد. سال‌ها پیش بخش بالایی رواق مدتی برای آسایشگاه خادمان اختصاص داشت که به گنبد اپک میرزا شناخته می‌شد و طبقه پایینی آن، انبار فرش بود که به آن " تحویل‌خانه" می‌گفتند.

در سال‌های 1334 تا 1338 به همت مرحوم دکتر سید فخرالدین شادمان که نیابت تولیت وقت را بر عهده داشت، برای بزرگ کردن محل زائران تغییراتی در آن ایجاد کردند. آسایشگاه فراشان را به‌جای دیگری بردند و سقف میانی را برداشتند و به رواق تبدیل کردند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار