رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-27 16:45 شماره خبر : 9118 https://sobhtoos.ir/short/VMlvP 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور گفت: در شرایطی که دشمنان ما تحریم‌ها را بیشتر می‌کنند باید دولت دست تولیدکنندگان را بازتر بگذارد و کمک کند تا صادرکنندگان و تولیدکنندگان بیشتر بتوانند با تولیدات و صادرات خود، برای کشور کسب درآمد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نمازجمعه نیشابور با اشاره به جنایت‎‌های رژیم غاصب صهیونسیتی در غزه و لبنان، گفت: این مردم برای اینکه زنده باشند از خود دفاع می‌کنند مردم ایران چون استعمار را می‌شناسند و بصیر هستند از مظلوم دفاع می‌کنند، این موضوع بسیار مهم و منطق روشنی است. در حالیکه وزیر امور خارجه آلمان در صحبت‌های بیهوده اخیر خود، خطاب به مردم فلسطین و حماس پیام داده است که بس کنید و تسلیم شوید.

وی ادامه داد: به این مردم کشته داده و خون داده، پیام می‌دهید که بس کنید چرا به اسرائیل نمی‌گویید دست از قتل عام مردم بی‌گناه بردارید؟ اسرائیل غزه و فلسطین را نابود کرده است اگر می‌خواهید که فلسطین و لبنان بخواهد دست از دفاع بردارد بدان معناست که فلسطین و غزه و لبنان دست از عقلتان بردارید. این کجا و منطق روشن جبهه مقاومت و کشور ما کجا؟ اما بدانید تا آخرین نفس پای حق و عدل و انسانیت ایستاده‌ایم و می‌ایستیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه شهادت فرماندهان حماس و جبهه مقاومت، مقاومت متوقف نشده است. اسرائیل اینقدر نمی‌فهمد که حماس یک فکر است که از درون میلیون‌ها نفر از مردم فلسطین می‌جوشد و متولد می‌شود لذا با شهادت فرماندهان، این مقاومت، متوقف نخواهد شد در کلاس آنها صدها و هزاران اسماعیل هنیه متولد می‌شود و خون این عزیزان باعث شده مردم فلسطین مصمم‌تر و جدی‌تر برای ادامه مسیر قدم بردارند.

خطیب جمعه نیشابور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌ پرواز چند شرکت هواپیمایی از ایران به اروپا، گفت: ما سالهاست ارتباط با اروپا را ارتباط گرگ و میشی می‌دانیم، ارتباط گرگ و میش به ضرر میش است ما سالهاست بر این باوریم ارتباط با اروپا و آمریکا جز ضرر، منفعتی ندارد. 

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان داشت: هر ملتی که با ایران قطع ارتباط کند، ضرر کرده است چرا که ملت ایران ملت با ارداه‌ای است و پای عزت و اقتدار خود ایستاده است و کسانی که از ایران و رویکرد انقلابی ایران فاصله بگیرند، تبدیل به‌ گاو شیرده می‌شوند. 

وی ادامه داد: ما از قطع ارتباط با اروپا استقبال نمی‌کنیم اما اروپایی‌ها شخصیت‌ها و شرکت‌های ما را تحریم می‌کنند اما این را بدانید که کشور ایران به این تحریم‌ها عادت کرده‌ است و راه حل مقابله و عبور از این تحریم‌ها را می‌داند و علی‌رغم همه این تحریم‌ها، صادرات کشورمان خوب و قابل قبول است و درآمد صادرات ما از درآمد نفت بیشتر است. 

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان داشت: در شرایطی که دشمنان ما تحریم‌ها را بیشتر می‌کنند باید دولت دست تولیدکنندگان را بازتر بگذارد و کمک کند تا صادرکنندگان و تولیدکنندگان بیشتر بتوانند با تولیدات و صادرات خود، برای کشور کسب درآمد کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار