رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/06 Friday - 2024 27 September الجمعة ، 24 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-03-08 13:03 شماره خبر : 7210 https://sobhtoos.ir/short/V1Rmw 0
رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس:

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: انتقال پیام شهید دومین محور برگزاری کنگره‌های شهدا است و در این راه باید از ابزارهای هنر برای انتقال پیام شهدا استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سردار عبدالرضا آزادی شامگاه گذشته در نشست شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنگره ملی بزرگداشت شهید مدرس (ره) و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز که در سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری کار برای شهدا جهاد در راه خدا است همان جهادی که نگذاشت خون شهدای کربلا پایمال شود.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین هستند و هر چه داریم باید برای کار شهدا به میدان بیاوریم و نباید هدف بزرگ خود را گم کنیم، خاطرنشان کرد: کنگره شهدا دو محور اساسی دارد و اولین محور آن یاد شهید است و با این کنگره نمی‌گذارید یاد شهید از ذهن برود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به اینکه تابلوهای شهری، المان‌ها، تصویرسازی‌ها، نام‌گذاری‌ها و... می‌تواند مصداق زنده نگه داشتن یاد شهید باشد، تصریح کرد: معجزه شهدا را نباید فراموش کنیم، معجزه شهدا باعث سرحال شدن کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انتقال پیام شهید دومین محور برگزاری کنگره‌های شهدا است و در این راه باید از ابزارهای هنر برای انتقال پیام شهدا استفاده کنیم، اذعان کرد: درگیر کردن ذهن دانش‌آموزان با سبک زندگی شهدا بسیار حائز اهمیت است که آموزش‌وپرورش کاشمر در این زمینه گام بر می‌دارد.

سردار آزادی با بیان اینکه کنگره باید یک کنگره هنرمندانه باشد که بتواند با کتاب، فیلم، نماهنگ و... بتواند پیام شهدا را منتقل کند، عنوان کرد: کتاب شهدا باید داستان‌گونه باشد اگر قرار است زندگینامه نوشته شود باید به‌صورت داستانی نوشته شود کتاب باید طرح جلد زیبا و هنرمندانه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی ناشران در خراسان رضوی هستند که جزو بهترین نشرهای حوزه دفاع مقدس در کشور محسوب می‌شود، تشریح کرد: کتاب‌هایی که برای شهدا نوشته می‌شود نباید صرفاً بر اساس معرفی اجمالی شهدا تهیه شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار