به گزارش صبح توس؛  شهرستان رشتخوار با جمعیت بیش از 62 هزار نفر و جامعه حدود 13 هزار نفری دانش آموزی با کمبودهایی در بحث فضاهای آموزشی روبروست، که این مسئله در طی چند سال اخیر با حضور خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در بحث های مختلف آموزشی در حال پیگیری بهبود و گسترش است.



محمد قاسم پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار صبح امروز در رابطه با وضعیت فضای آموزشی حاکم بر مدارس شهرستان رشتخوار گفت: در زمینه افزایش فضا های آموزشی، تعمیرات اساسی، نصب سیستم های گرمایشی و توانمندسازی کلاس، زیبا سازی و ساخت نمازخانه در طی پنج سال اخیر اقدامات بی سابقه انجام گرفته است.



وی در ادامه افزود: شناسایی و جذب خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستانی، استانی، کشوری و ایرانیان خارج از کشور در سطح شهرستان واقعا بی سابقه بوده است، بویژه ورود این خیرین خود چشم انداز آینده ای روشن را نوید می دهد چراکه اینقدر برنامه ریزی شده برای جذب خیرین، که با اعتماد سازی که انجام گرفته است، الان دیگر خود این خیرین نه تنها به دنبال هزینه کردن بیشتر در آموزش و پرورش هستند بلکه به طور جدی در پی جذب خیرین دیگر هم به شهرستان برآمده‌اند.



مدیر آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار در ادامه یادآور شد: در بحث کمک به دانش آموزان نیازمند و آسیب پذیر در سطح شهرستان هم اقدامات خیلی خوب و کم نظیری انجام شده است از کمک مالی، معنوی، لوازم التحریر، پوشاک، درمانی، تغذیه، مشاوره، آموزشی، پرورشی و.... در قالب طرح های مختلف می توان در این حوزه نام برد.


وی با اشاره به اینکه جذب خیرین خود باعث افزایش چشمگیر و بی سابقه اعتبارات دولتی در سطح مدارس این شهرستان شده است، اظهار داشت: باتوجه به امضای تفاهم نامه بین خیر و ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و آموزش و پرورش شهرستان، باید سهم دولت هم برای تکمیل پروژه ها لحاظ گردد، که لذا اعتبارات دولتی قابل توجهی به مدارس شهرستان تخصیص یافته است.



قاسم پور در ادامه همین مطلب یادآور شد: باید توجه داشت که هنوز توجه ویژه و اولویت دار به آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد و حساس ترین و سرنوشت ساز ترین نهاد وجود دارد، عمر تعداد قابل توجهی از مدارس زیاد شده و یا رو به ازدیاد است و باید پیش بینی ساخت فضای های جدید سریعا در دستور کار قرار گیرد و به علت مبلغ زیاد مورد نیاز بازهم مشارکت دولت و مشارکت جهادی خیرین را می طلبد.



وی با اشاره به برنامه های قابل پیگیری و مورد نیاز در مدارس سطح شهرستان گفت: به دنبال تاسیس چند مدرسه شبانه روزی در نقاط پرجمعیت شهرستان با اولویت دانش آموزان دختر و متوسطه اول پسر دنبال می‌کنیم. مشارکت فرهنگیان و اولیای دانش آموز را هم باید به مشارکت ها اضافه کرد که حقیقتا خیلی تاثیر گذار بوده است.



نبود نماز خانه و سالن اجتماعات مناسب در مدارس از مشکلات روستاهای بزرگ در رشتخوار است



حسین احمد پور رئیس شورای شهر رشتخوار نیز ضمن تقدیر از شهروندان و ساکنین سطح شهرستان رشتخوار در خصوص وضعیت فضای آموزشی شهر و شهرستان رشتخوار گفت: به طور کلی روند ساخت فضاهای آموزشی در شهرستان با تلاش و پیگیریهای مجموعه آموزش و پرورش شهرستان با جذب خیرین محترم مدرسه ساز رو به افزایش بوده است، بطوریکه الحمدلله در سالهای اخیر مدارس زیادی با کمک خیرین محترم و مساعدت اداره نوسازی مدارس استان ساخته شده و در حال بهره برداری می باشد و تعدادی مدرسه هم در حال ساخت می باشد که جا دارد در این خصوص از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و مدیریت این مجموعه تشکر کنیم.



وی در ادامه افزود: مشکل اصلی از نظر فضای آموزشی در شهر رشتخوار در حال حاضر فرسوده بودن دبیرستان متوسطه اول امام خمینی (ره) می باشد که انشاءالله با آماده سازی و افتتاح مدرسه خیرساز این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.



رئیس شورای شهر رشتخوار با اشاره به مشکلات موجود در بحث فضای آموزشی شهر و شهرستان رشتخوار گفت: یکی از کمبود هایی که در برخی مدارس شهر و روستاهای بزرگ احساس می شود، نبود نماز خانه و سالن اجتماعات مناسب می باشد که نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولین دارد.



وی در رابطه با بهترین راهکار موجود در جهت رفع نیازهای آموزشی در سطح شهرستان گفت: بهترین راهکار در جهت توسعه فضاهای آموزشی مساعدت مالی اولیاء محترم دانش آموزان، جذب خیرین محترم مدرسه ساز، همیاری نماینده محترم مجلس جناب آقای دکتر نگهبان سلامی و مشارکت اداره محترم نوسازی مدارس استان می باشد.


احمدپور در پایان افزود: به عنوان یک معلم که مدت ۲۶ سال در پست های مختلف آموزشی، مدیریتی و اداری خدمت کرده ام از مسئولین محترم شهرستان و استان درخواست دارم در کنار ساخت فضاهای آموزشی در تجهیز مدارس به وسایل کمک آموزشی سخت افزاری و نرم افزاری و آموزش معلمان عزیز در استفاده روش های نوین تدریس هم اهتمام بیشتری گردد.


انتهای پیام/