رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-13 20:21 شماره خبر : 7761 https://sobhtoos.ir/short/V9kR0 0
نماینده مردم مشهد در مجلس:

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که آمادگی به لحاظ فکری دارد باید سکان دستگاه اجرایی کشور را به دست بگیرد.

میثم ظهوریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: انتخابات رقابت بین دیدگاه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی است و طبیعتاً یکی از این دیدگاه‌ها می‌تواند بیش از سایرین نظر مردم را به خود جلب کند. 

وی با بیان این‌که در عرصه حکمرانی، توجه به همه دیدگاه‌ها و در نظر گرفتن آن‌ها می‌تواند موثر باشد، خاطرنشان کرد: همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی فارغ از اینکه کدام نامزد در انتخابات رأی می‌آورد باید برای پیشرفت کشور، به رئیس جمهور منتخب کمک کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی که به عنوان رئیس‌جمهور، منتخب می‌شود، نماینده همه مردم است و باید بتواند مبتنی بر شایستگی و البته ذیل ایده اصلی که دارد، از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در عرصه دستگاه اجرایی و دولت استفاده کند.

دشمن با کاهش مشارکت مردم در انتخابات، به دنبال تضعیف کشور است

وی بیان کرد:جمهوری اسلامی بر دو پایه گذاشته شده است که یکی از این دو پایه، جمهوریت نظام است و انتخابات نماد جمهوریت نظام است بنابراین رسانه‌های بیگانه و معاندان نظام بر این عقیده‌اند که با کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌توانند یکی از پایه‌های شکل‌دهی به جمهوری اسلامی را تضعیف کنند.

ظهوریان عنوان کرد: در شرایط حاضر عرصه اقتصاد و مسائلی مانند تورم، فقر و یارانه‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین عرصه‌های ورود رئیس جمهور در روزهای اول دولت باشد؛ کشور ما در عرصه اقتصادی از رشدهای منفی و صفر در دهه ۹۰، به رشدهای متوسط  درصد در سه سال اول دولت شهید رئیسی رسیده‌ است. 

وی با تأکید بر این‌که جبران عقب‌ماندگی دهه ۹۰ مستلزم ایجاد رشدهای  درصدی در سال‌های آینده است، افزود: فردی که آمادگی به لحاظ فکری دارد باید سکان دستگاه اجرایی کشور را به دست بگیرد لذا داشتن شناخت از مسائل کشور و راه حل‌های آن، سلامت اقتصادی و مالی رئیس جمهور و تیم همراهش و همچنین سلامت سیاسی رئیس‌جمهور و اینکه اهل زدوبندهای سیاسی و بده‌بستان‌های متعارف نباشد، می‌تواند کمک کند تا به شکل موثری از ظرفیت‌های کشور در مسیر پیشرفت استفاده شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار