رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/04/11 Monday - 2024 01 July الاثنين ، 25 ذو الحجة ، 1445
ساعت
رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور مطرح کرد؛

رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه قبل از انقلاب کشورمان وارد کننده عمده محصولات کشاورزی از سایر کشورها بود، گفت: خوشبختانه پس از انقلاب، ایران در تولید بسیاری از محصولات خودکفا شده است.

علی مبارکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ ضمن با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: جهاد سازندگی نهادی انقلابی است که در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده کشور تاسیس شد تا عقب افتادگی‌هایی که در دوران ستم‌شاهی رخ داده بود، جبران گردد چرا که متاسفانه در دوران ستم‌شاهی توجهی به مناطق روستایی نبود.

وی ادامه داد: لذا توسعه نیافتگی روستاها، آسیب دیدن تولید کشاورزی کشور و فقدان مدیریت کارآمد در رابطه با امور روستایی از دلایل تاسیس نهاد جهادسازندگی بود. در دوران جنگ نیز جهاد سازندگی پشتیبانی جنگ را به عهده داشت و نقش بزرگی در زمان جنگ ایفا کرد و به گفته فرماندهان یکی از دلایل عدم شکست ایران در جنگ، حضور این نهاد انقلابی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود. 

رئیس اداره جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه جهاد سازندگی در جنگ حضور مهندسی داشت و با ساخت پل، سنگر، خاکریز و جاده در مناطق مختلف باعث پیشرفت سربازان در جنگ می‌شد، گفت: گل سرسبد این فعالیت‌ها احداث پل بعثت بود که هنوز هم کارشناسان نظامی متحیرند که این پل چگونه احداث شده است و چه اتفاق بزرگی در این زمینه رخ داده است در واقع احدث این پل، شاهکار مهندسی جهاد در دوران هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود و لقب سنگرسازان بی‌سنگر توسط امام عظیم الشان به جهادگران جهاد سازندگی به دلیل نقش بزرگشان در جنگ داده شد.

مبارکی افزود: پس از آن در سال ۱۳۷۹ با ادغام دو وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی، جهاد کشاروزی شکل گرفت و در حال حاضر نیز جهاد کشاورزی در جبهه تامین امنیت غذایی سفره مردم تلاش کرده و در زمینه قطع وابستگی کشور به دیگر کشورها در تولید محصولات کشاورزی و سایر فرآورده‌های دامی، پروتینی و ترویج کشاورزی و استفاده بهینه از آب و خاک و مکانیزاسیون فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در  چند سال اخیر با تمام ناملایماتی که در بحث اقلیم با آن مواجه بودیم خوشبختانه تلاش کشاورزان و همکارانمان در جهاد کشاورزی باعث شد که ما کوچک‌ترین خللی در تامین امنیت غذایی کشور نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: در منازعات اخیر منطقه که بین اوکراین روسیه اتفاق افتاد بسیاری از کشورهایی که واردکننده محصولات از این دو کشور بودند با مشکل تامین مواد غذایی مواجه شدند این در حالی بود ما در کشورمان فقری در تامین امنیت غذایی نداشتیم و هیچ نگرانی بابت سفره مردم به وجود نیامد.

مبارکی یادآور شد: ما در ابتدای انقلاب وارد کننده گوشت مرغ، لبنیات و بسیاری محصولات کشاورزی از جمله وارد کننده عمده گندم بودیم این در حالی است که پس از انقلاب در تولید بسیاری از محصولات به خودکفایی دست پیدا کرده‌ایم و کشورمان ایران در برخی موارد مانند مرغ جزو 10 کشور صادر کننده مرغ در جهان است و در کشت گندم خودکفا شده‌ایم و در خیلی از مسائل فنی و مشاوره‌های فنی، کشور ما جزو برترین کشورهای استفاده کننده از تجهیزات نو در بخش کشاورزی است و همه این اتفاقات مرهون نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش کشاورزان و پیگیری خانواده جهاد کشاورزی است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار