به گزارش صبح توس؛ با توجه به قول‌ها و وعده‌های مسئولین در قبل از سال 98 در جهت آغاز به کار اجرای باند دوم مسیر جاده‌ای پرخطر تربت‌حیدریه، رشتخوار به خواف اما متأسفانه با گذشت بیش از 1 ماه از سال جدید همچنان این پروژه در حالت سکوت و وعده تعیین پیمانکار بسر می‌برد.

محمد دلارامی یکی از ساکنین روستاهای شهرستان رشتخوار در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس گفت: جاده و مسیر پرخطر شهرستان تربت‌حیدریه به رشتخوار یکی از معضلات و درخواست‌های مهم اهالی شهرستان رشتخوار طی چند سال گذشته بوده است، که با وجود کشتارهای زیاد به دلیل تردد بیش‌ازحد وسایل نقلیه سنگین این مسئله باعث نگرانی‌های زیادی برای مردم و خانواده در این شهرستان می‌شود.

علی مختاری دیگر شهروند ساکن در این شهرستان با گلایه از وعده‌های مسئولین در رابطه با اجرای نشدن قول‌ها و وعده‌های داده‌شده در رابطه با جاده پرخطر تربت‌حیدریه به رشتخوار، گفت: بیش از چندین سال است، که مسئولین با اعلام تعلق گرفتن ردیف بودجه اختصاصی به جاده مرگ در مسیر تربت‌حیدریه، رشتخوار به خواف تنها به مردم وعده انجام و اجرای طرح را می‌دهند.

 

محمد اکبری از ساکنین شهرستان خواف نیز با اعلام این موضوع که جاده و مسیر پر خطر شهرستان های رشتخوار و خواف توان عبور روزانه یک هزار تریلی را ندارد گفت: یکی از عوامل تاثیر گذار در تصادفات مسیر جاده ای خواف، رشتخوار به تربت حیدریه عبور روزانه بیش از هزار تریلی است، که علاوه بر این میزان از تردد متاسفانه برخی از رانندگان تریلی رعایت دو طرفه بودن مسیر را با حجم بالای خودروهای سواری نمی‌کنند.

 

وی در ادامه این مطلب گفت: امیدواریم مسئولین اللخصوص نماینده محترم فکری اساسی و قولی حتمی برای اجرای این طرح به مردم بدهند.

 

رضا احمدی از ساکنین روستاهای شهرستان رشتخوار با درخواست به رسیدگی و توجه مسئولین در رابطه با مشکل جاده مرگ به خبرنگار ما گفت: متاسفانه در طی چند سال گذشته حوادث تلخ و ناگوار زیادی در مسیر پررفت و آمد تربت حیدریه به رشتخوار و خواف رخ داده است کف این موضوع نه تنها باعث نگرانی خانواده ها در جهت تردد فرزندان و بستگانشان جهت تردد در این مسیر می شود بلکه باعث بی اعتمادی به وعده های مسئولین گردیده است.

 

وی در ادامه با درخواست درج نظر سنجی از مردم  در سایت خبری ما در رابطه به عدم پیگیری مسئولین در این رابطه یادآور شد: در صورت امکان در سایت خبری جهت اعلام و میزان رضایت مردم از مسیر جاده ای تربت حیدریه، رشتخوار به خواف و وعده های مسئولین در این رابطه امکان شرکت در نظر سنجی را برای مردم و اعلام نظراتشان به مسئولین قرار دهید، تا مسئولین برای حل این مشکل اساسی کاری کنند.

 محمود نگهبان سلامی نماینده شهرستان های خواف و رشتخوار در همایش گرامیداشت مقام معلم در شهرستان رشتخوار در رابطه با مسیر جاده‌ای دو شهرستان خواف و رشتخوار و اجرای طرح باند دوم این مسیر، گفت: اجرای طرح باند دوم مسیر تربت حیدریه، رشتخوار به خواف اگر قرار به اعتبارت دولتی بود تا 20 سال آینده امکان اجرای آن وجود نداشت.

وی در ادامه همین مطلب افزود: سال گذشته ردیف بودجه ای مستقلی در بحث جاده ای تربت حیدریه، رشتخوار به سنگان و خواف در نظر گرفته شد، که در گذشته این ردیف بودجه ای وجود نداشت، و تنها ردیف بودجه ای موجود پوشش 590 کیلومتر از مسیرهای جاده استان در یک ردیف بودجه و با اعتبار 5 میلیارد بود که با این اعتبار تنها بحث نگهداری این جاده‌ها را میشد دنبال کرد.


نگهبان در ادامه افزود: امسال برای تحقق پیدا کردن اجرای طرح باند دوم چندیدن جلسه با حضور دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرستان های رشتخوار و خواف و با حضور سرمایه گزاران حوزه معدن برگزار شد، که منجر به جذب 250 میلیارد تومان توسط شرکت ایمیدرو با در نظر گرفتن اعتبار نقدی شد و به همین میزان نیز حوزه راه و شهرسازی در حوزه تامین قیر کمک خواهند کرد تا این پروژه به ثمر برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون، اعتبار 250 میلیارد تومانی از شرکت‌های معدنی گرفته شده، و راه و شهرسازی نیز در این زمینه 150 هزار تن قیر را به استان ارسال کرده است، گفت: اکنون موضوع تعیین پیمانکار این پروژه مطرح است که در بحث روال کار اداری است که باید انجام شود.

نماینده شهرستان های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نحوه اجرای طرح باند دوم جاده ای در این دو شهرستان، افزود: در این طرح مسیر سنگان به سه راهی نشتیفان با توجه با حجم ترافیک سنگین قائن به سمت گمروک دوقارن و مسیر تربت حیدریه به سه راهی جنگل و رشتخوار برای نقطه شروع انتخاب شدند.

انتهای پیام/