علی پیشیار، شهردار قوچان در گفتگو با صبح توس، ما اظهار داشت: باتوجه به قدمت شهر جدید قوچان، بیشن سه تا پنج درصد از مساحت شهری که مساحتی حدود 40 هکتار می باشدف در بافت فرسوده قرار دارد و نیازمند برنامه ریزی دقیق و جدی است.

وی ادامه داد: بیشترین بافت فرسوده در چهار نقطه از شهر قرار دارد که از ان جمله می توان به منطقه پشت هتل عتیق و نظرآباد شااره کرد که متاسفانه بیش از 90 درصد ساخت و سازها در منطقه موسوم به پشت هتل عتیق، غیرمجاز و غیر اصولی می باشد.

وی پایین بودن مقدار تراکم در ساخت و سازهای شری را یکی از مشکلات صنعت ساختمان در سال گذشته دانست و افزود: بالا بودن قیمت عرصه و هزینه های بالای ساخت و ساز، قیمت تمام شده را بسیار افزایش داده که این مساله باعث رکود و کاهش ساخت و ساز در این شهر شده است که خوشبختانه در طرح تفضیلی جدید افزایش تراکم پیش بینی شده تا این مشکل نیز برطرف شود.

شهردار قوچان در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت سازمان اتوبوسرانی نیز خاطر نشان کرد: در سال 92 بهترین و درآمدزاترین خطوط به بخش خصوصی واگذار شد اما این شهرکت به تعهدات خود عمل نکرد و در نهایت 33 دستگاه دستگاه اتوبوس این سازمان برای چندین سال به پارکینگ منتقل شد.

پیشیار در پایان با انتقاد از عدم پرداخت یارانه توسط دولت به سازمان اتوبوسرانی گفت: قیمت تمام شده جابجایی هر مسافر بیش از 850 تومان است اما متاسفانه از تاریخ اول مهرماه 94 تا کنون حتی یک ریال یارانه بلیط از سوی دولت پرداخت نشده است.

انتهای پیام/