حسین رویوران در گفت و گو با خبرنگار صبح توس در خصوص وظایف دستگاه دیپلماسی برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: سفارت نماد ارتباط بین دو دولت است و سفارت خانه های کشور تلاش بر این است که ارتباط و رفتار ها را به گونه ای تنظیم کنند که ارتباط سیاسی در خدمت اقتصاد باشد.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: یک وظیفه جدیدی که در دنیا برای سفارت تعریف شده است و در سفارت خانه های ما نمود ندارد این است که سفارت نماد بازاریابی و گسترش اقتصاد در خارج از کشور است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به افزایش میزان صادرات اسرائیل در چند دهه اخیر، تصریح کرد: سفارت خانه های رژیم صهیونیستی از دهه 90 اولویت اول کاری خود را گسترش بازارهای اسرائیلی در خارج از کشور گذاشتند و بعد به ارتباط های سیاسی توجه می کنند.

وی با بیان اینکه قرار دادن ارتباط های سیاسی در خدمت ارتباط های اقتصادی نشان دهنده اهمیت موضوع بازاریابی کالاهای داخلی و صادرات آن‌ها است، اذعان کرد: اسرائیلی که حجم اقتصاد آن قریب به 30 یا 40 میلیارد دلار بیشتر نبود امروزه بر اساس سیاست و راهبرد های اجرایی سفارت خانه های خود، بالای 300 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی که عمدتاً متکی به صادرات هست رسیده است.

رویوران در پایان با تأکید بر اینکه در دنیا اولویت اصلی سفارت خانه ها موضوع اقتصادی است و ارتباط های سیاسی را در خدمت گسترش بازار ها در خارج از کشور قرار می دهند، تشریح کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باید به سمت گسترش بازارها در خارج از کشور حرکت کند.

انتهای پیام/