پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: پیش از بررسی ابعاد متعدد و عمیق حمایت از کالای ایرانی، می بایست به مهندسی رهبر انقلاب برای نامگذاری سال های اخیر توجه کرد که چگونه اذهان عمومی و مسئولین را برای تقویت و حمایت از اقتصاد ملی آماده کرده است، زیرا اگر به یکباره مفهوم حمایت از تولید داخلی را مطرح می کردند زمینه پذیرش وجود نداشت اما طی سال های اخیر و با نامگذاری های و تعیین راهبردهای متعدد، بستر لازم برای پذیرش و باور عمومی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته رهبر معظم انقلاب نامگذاری سال ها را از تبین اهمیت اقتصاد به سمت تبین مصادیق حمایت از اقتصاد ملی سوق داده است، ادامه داد: بررسی این جریان و حرکت از مفاهیم اقتصادی به سمت مصادیق آن نشان دهنده ورود به مرحله عمل است و به همین دلیل می بایست در سال جاری بیش از پیش به اقدامات عملی توجه شود.

نماینده اسبق مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال های اخیر خطاب نامگذاری ها بیشتر نسبت به مسئولین و مدیران و با هدف تبین و تعیین سیاست های لازم برای حمایت از اقتصاد و تولید ملی بوده است، افزود: در نامگذاری سال جدید خطاب مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم مردم و هم مسئولین بوده اما احساس می شود نقش مردم در حمایت از کالای ایرانی در دیدگاه رهبر انقلاب پررنگ تر از مسئولین باشد زیرا در طول تاریخ و در هر عرصه ای که مردم وارد صحنه شده اند به نتیجه رسیده ایم.

سروری با تاکید بر نقش مردم در حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: نقش مردم در حمایت از کالای ایرانی بسیار پررنگ تر است زیرا با عدم خرید محصولات خارجی که نمونه مشابه آن در داخل کشور تولید می شود، ضمن کاهش قاچاق کالا و واردات بی رویه شاهد رونق تولید داخلی و بهبود اقتصاد ملی خواهیم شد.

وی با انتقاد از عرضه محصولات بی کیفیت توسط برخی از افراد سودجو نیز تاکید کرد: متاسفانه در شرایطی که موضوع حمایت از تولید و اقتصاد ملی مطرح می شود برخی افراد سودجو و فرصت طلب با تولید کالاهای درجه دو و سه، درصدد سواستفاده از فضای روانی ایجاد شده برای کسب سود بیشتر می باشند که در چنین مواردی نقش مسئولین و مدیران برای نظارت و بازرسی و جلوگیری از تضییع حقوق عمومی بسیار پررنگ می باشد.

نماینده سابق مردم تهران شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت وحدت در مسیر حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بیان داشت: رسانه های می بایست بیش از گذشته به این مساله توجه کنند و موضوع حمایت از کالای ایرانی را به مساله اصلی خود تبدیل نمایند و بصورت موسمی و مقطی به آن ننگرند و این مساله را به راهبرد بلند مدت خود تبدیل کنند زیرا برای نهادینه کردن حمایت از کالای ایرانی و فرهنگ سازی می بایست به اندازه کافی افکار عمومی اقناع شود.

انتهای پیام/