به گزارش صبح توس؛ احسان برسلانی از فعالان عرصه دیجیتال در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ساینس پد (Science PAD) به معنای واحد و مرکزی است که تمام فعالیت های مربوط به معرفی، شناسایی و عرضه یک محصول علمی و تحقیقاتی را به صورت کامل انجام می دهد.

وی با بیان اینکه پد(PAD)  مخفف سه کلمه ارائه (Present)، تبلیغات (Advertise) و بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)  می باشد، ادامه داد: مفهوم ساینس پد برای اولین بار توسط استارت آپ علمی شو تولید و به دنیای علم معرفی شده است.

وی با اشاره به ضعف های موجود در عرصه تبدیل ایده و اختراع به فناوری و تولید ثروت از طریق پژوهش افزود: به طور کلی جامعه علمی و پژوهشی از نظر معرفی و شناسایی درست، دقیق و حرفه ای خود به صنعت احساس ضعف مینماید و علیرغم اینکه  روزانه اختراعات، پزوهش ها و تحقیقات بسیار زیادی انجام می شود اما گاهی به نمایش و شناساندن آنها آنقدر دیر و ضعیف انجام می شود که باعث تضعیف روحیه و ناامیدی محققان و مخترعین می شود.

برسلانی تصریح کرد: متاسفانه اکثر اوقات معرفی اصولی و کامل محصول به صاحبان صنایع و سرمایه گاهی بیش از ساخت خود محصول، وقت می گیرد و این در حالی است که این اتلاف وقت باعث ایجاد هزینه زیاد و استهلاک نیرو و توان پزوهشگران می شود.

این پژوهشگر حوزه دیجیتال با بیان اینکه با ایجاد و راه اندازی واحدهای ساینس پد، مخترعان و پژوهشگران پس از ثبت اختراع و تحقیقات خود نیازی به تلاش برای توجیه افراد مختلف ندارد، تصریح کرد: واحدهای ساینس پد تمامی مراحل از جمله معرفی، شناسایی، تبلیغات و بازاریابی را برعهده گرفته و به صورت کامل صاحب ایده را از انجام این امور فارغ می کند و تمام دغدغه آن ساخت یک محصول با کیفیت می شود و همچنین صاحب سرمایه نیز به راحتی و با زبانی ساده متوجه مزایا، نوآوری ها و توانمندی های ایده مورد نظر می شود.

انتهای پیام/