به گزارش صبح توس؛ حسن صداقتی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: دوم دیماه امتحانات نوبت اول در شهرستان خلیل آباد برگزار می شود و طبق بخشنامه آموزش و پرورش دادن برنامه امتحانی برای مقطع ابتدایی ممنوع است.

 

مدارس طبق بخشنامه تنها 2 هفته مجاز به تعطیلی کلاس ها برای برگزاری امتحانات هستند

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه صادره از استان اگر مدارس متقاضی تعطیلی کلاسها در ایام امتحانات باشند باید در 2 هفته امتحانات برگزار شود و در این صورت بیش از 2 هفته مجاز به تعطیلی کلاسها نیستند ولی اگر کلاسها دایر باشد می توان در سه هفته امتحانات را برگزار کنند.

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد تصریح کرد: شاید دانش آموزانی مدعی باشند که برگزاری امتحانات در دو هفته متوالی زمانی برای مطالعه نمی گذارد ولی دانش آموزان تنها دو ساعت برای امتحان در مدرسه حضور دارند و باقی آن نیز تعطیل هستند.

 

حل مشکلات فضای آموزشی خلیل آباد نیازمند یک انقلاب و جهاد است

وی با بیان اینکه با همه اقداماتی و مشارکت هایی که صورت گرفته است به جهت سیاست های جدید مجموعه آموزش و پرورش نیاز به فضای آموزشی در شهرستان خلیل آباد زیاد شد، اذعان کرد: برخی از مدارس روستاها وسط کلاس ها به جهت افزایش فضای آموزشی دیوارکشی شد و برخی از اولیاء نیز از این مسئله گلایه مند هستند.

صداقتی همچنین در ادامه عنوان کرد: علی رغم تمام محدودیت ها باید یک انقلاب، همراهی و جهادی در جهت حل مشکل فضای آموزشی خلیل آباد صورت بگیرد و به سمت و سویی حرکت کنیم که حداقل فضای موجود نیز فراهم شود.

 

بودجه 97 آموزش و پرورش در حوزه نوسازی مدارس رضایت بخش نیست

وی با تاکید بر اینکه 3 مدرسه نیز در شهرستان خلیل آباد وجود دارد که از استحکام لازم برخوردار نیست، تشریح کرد: با توجه به زلزله های اخیر نیز به سمت و سوی فراهم کردن حداقل فضای مطلوب حق دانش آموزان حرکت کنیم.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: بودجه سال آینده آموزش و پرورش در بخش نوسازی مدارس رضایت بخش نیست و امیدواریم در مجلس نیز به این نکته توجه شود تا بتوانیم مدارس غیر مقاوم را بازسازی کنیم.

 

استعلام 66 راننده سرویس مدارس در خلیل آباد بدون جواب مانده است

وی با اشاره به اینکه با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای افزایش فضای آموزشی غیر دولتی این شهرستان مکاتباتی صورت گرفته است، بیان کرد: به اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تقاضای افزایش مراکز غیر دولتی شامل 13 مورد پیش دبستانی، 2 مورد مدرسه راهنمایی، 2 مورد مدرسه متوسطه و 2 مورد زبان خارجه داده شده است.

صداقتی با تاکید بر اینکه نظارت دقیقی بر سرویس های مدارس از سوی 4 ارگان مدارس، آموزش و پرورش، شهرداری و نیروی انتظامی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: 66 مورد راننده سرویس مدارس از سوی آموزش و پرورش به شهرداری و نیروی انتظامی معرفی شده ولی تا به امروز نیز باز خوردی دریافت نشده است و امیدواریم این امر هر چه زودتر صورت گیرد.

 

مدارس غیر دولتی می تواند ظرفیت خوبی در جهت بهبود وضعیت آموزشی باشند

مجتبی شاکری همچنین در این مراسم تصریح کرد: آموزش و پرورش در راستای ارتقا وضعیت فرهنگی و آموزشی فرزندان به عنوان سرمایه های بزرگ اجتماعی کشور نیز تلاش می کند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به اموزش و پرورش نگاهی بسیار جدی و تاثیرگذاری است، اذعان کرد: اعتبارات در حوزه اموزش و پرورش نسبت به بسیاری از دستگاه ها و وزارتخانه ها بهتر است و این نشان می دهد که توجه به خانواده آموزش و پرورش مورد غفلت واقع نشده است.

 

مشارکت آحاد جامعه از بسترهای دستیابی به سند تحول بنیادین است

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در سطح شهرستان مورد عنایت مردم قرار گرفته است، عنوان کرد: اگر قرار است شاهد دستیابی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم نیازمند مشارکت آحاد جامعه و غالب شدن گفتمان آموزش و پرورش هستیم.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: همانطور که خیرین مدرسه ساز در راستای بهسازی مدارس و بهبود بافت قدیمی مدارس کمک کردند در حوزه مسائل آموزشی و تجهیز مدارس نیز نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

 

آموزش و پرورش باید نسل جوان و نوجوان را در برابر آسیب های اجتماعی بیمه کند

شاکری با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از 23 دستگاهی است که باید در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کند، ابراز کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش از اینکه ارتباط مستقیم و مثتمری را با اولیاء و خانواده ها دارد می تواند به تحکیم بنیان خانواده کند.

وی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی امروزه به یک دغدغه ملی در کشور تبدیل شده است، بیان کرد: آموزش و پرورش می تواند نسل جوان و نوجوان را در برابر مشکلات و آسیب های اجتماعی بیمه کند.

 

اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت مردم است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی نیز مشارکت مردم را می طلبد و این امر به بخشداران ابلاغ شده است، تاکید کرد: هر روستا باید یک سمن و تشکل مردم نهاد داشته باشد و این می تواند در بخش هایی به خانواده آموزش و پرورش کمک کند.

وی در ادامه به ایجاد مدارس غیر دولتی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه اعتقاد نداریم مدارس خاص توسعه پیدا کند و همه از عدالت آموزشی بهره مند شوند ولی اگر مجموعه بخش خصوصی به کمک دولت در آموزش و پرورش آمده باید دست یاری و کمک به سمت آن دراز کرد.

 

مدارس غیر دولتی می تواند ظرفیت خوبی در جهت بهبود وضعیت آموزشی باشند

شاکری همچنین افزود: مدارس غیر دولتی پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی است که می تواند در حوزه ارتقاء و بهبود وضعیت آموزشی به صورت کمی و کیفی کمک شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نسبت به سال های گذشته شاهد رشد مدارس غیر دولتی هستیم، اظهار کرد: امیدواریم در حوزه های مورد نیاز بخصوص بخش های روستایی شاهد رشد این مدارس با نگاه استفاده از دبیران مجرب باشیم.

 

باید از ظرفیت خیرین در جهت مقام سازی مدارس استفاده کرد

رئیس شورای آموزش و پرورش خلیل آباد با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه شهرستان خلیل آباد بر روی گسل درونه قرار گرفته، مقام سازی مدارس بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مشارکت خیرین نیز در راستای بازسازی و مقام سازی مدارس غیر مقاوم در سطح شهرستان نیز استفاده کرد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از ارکان تصمیم گیری است باید با برنامه در جلسات این شورا نیز شرکت کرد و منتقدین نیز در این جلسات راهکار ارائه دهند تا در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش حرکت کنیم.

 

توسعه فضای آموزشی نباید به اصل رسالت آموزش و پرورش لطمه بزند

هادی گوهریان همچنین در این مراسم با بیان اینکه توسعه فضای آموزشی نیز در چند سال گذشته به خوبی قابل مشاهده است، اذعان کرد: امیدواریم توسعه فضاهای آموزشی به اصل رسالت آموزش و پرورش نیز که آموزشی توأم با پرورش است لطمه ای وارد نکند.

وی با تاکید بر اینکه استعدادهای این شهر و افرادی که می خواند آینده این شهر را بسازند در دست های توانای آموزش و پرورش هستند، عنوان کرد: آموزش های غلط و عدم آموزش نیز زمینه سازی بسیار از ناهنجاری های فرهنگی و رفتار نادرست شهری می شود.

شهردار شهر خلیل آباد همچنین در ادامه تشریح کرد: باید زمینه آموزش های مرتبط با شهر که بستر و محیط فعالیت همه نهادها و دستگاه های اجرایی، قضایی، روحانیت و... است باید در بُعد مسائل فرهنگی فراهم شود.

وی با بیان اینکه درس ها و اساتیدی باید باشند که مسائل و معضلات شهری را به دانش آموز آموزش دهند، تاکید کرد: مدارس تنها محل آموزش صرف نیستند و امروزه آموزش و حفظیات صرف در کلیه مقاطع تحصیلی دنیا منسوخ شده است.

گوهریان با تاکید بر اینکه امروزه آموزشی مبتنی بر پژوهش و آگاهی و تغییر رفتار مد نظر قرار گرفته است، بیان کرد: امیدواریم مجموعه آموزش و پرورش به سمت تغییر رویکرد آموزشی نیز پیش برود و شهرداری با تمام توان در مباحث اعتبارات، جایگاه ها و امکانات در کنار مجموعه آموزش و پرورش خواهد بود.

انتهای پیام/