به گزارش صبح توس؛ شبکه تلویزیونی نسیم که از سال 93 به‌طور رسمی در سراسر کشور با موضوع سرگرمی آغاز به کارکرد؛ در مدت اندک فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای را در جهت جذب مخاطب و ارتقاء فرهنگ این کشور انجام داده‌ است.

 

یکی از اقدامات قابل‌ستایش این شبکه تلویزیونی برگزاری برنامه‌های تلویزیونی با محوریت طنز است؛ که موفق شده است خانواده‌ها و به‌خصوص جوانان را با خود همراه کند و مانع از کشیده شدن اقشار مختلف مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای شود.

 

برنامه «خندوانه» که تاکنون موفق به اجرای چهار فصل جذاب شده، دارای اهمیت اجتماعی است؛ این برنامه تلویزیونی از سال 93 تاکنون موفق به اجرای نمایش‌های پرمحتوای مختلف طنز و فرهنگی شده است.

 

برنامه تلویزیونی «دورهمی» نیز با اجرای مهران مدیری، بازیگر پر سابقه تلویزیون و صداوسیما نیز از اقبال خوبی برخوردار شد و در مدت 18 ماه گذشته با طرح مسائل چالشی، دعوت افراد تأثیرگذار جامعه و اجرای استندآپ کمدی‌های مختلف، توانست خانواده‌های و افراد جامعه را با خود همراه کند.

 

در رابطه با برنامه‌های موفق خندوانه و دورهمی نقدهای بسیاری ‌شده است؛ اما تمام منتقدان، این دو اثر تلویزیونی را باوجود اشکالاتی که هر برنامه دیگر نیز ممکن است؛ داشته باشد را مورد تحسین قرار می‌دهند؛ اما آنچه باعث نگرانی است؛ تصمیماتی است که برای این دو برنامه تلوزیونی مخاطب پسند، در حال انجام است.

 

اخیراً بر اساس تصمیم‌های از پیش تعیین‌شده برنامه تلویزیونی دورهمی پایان‌یافته و برنامه خندوانه نیز رو به پایان است و بر اساس تصمیم سازندگان آن، سری جدید این برنامه‌های جذاب تلویزیونی ساخته نخواهد شد؛ بنابراین سؤالی مطرح می‌شود که این حجم مخاطبان، اوقات خود را چگونه سپری خواهند کرد؟

 

جواب این سئوال آشکار است؛ بخش اعظمی از این مخاطبین به حال خود رها شده، دوباره جذب شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شوند.

 

بینندگان کم‌حوصله هستند و اگر برنامه‌ و یا شبکه‌ای آن‌ها را جذبشان نكند به‌راحتی از آن عبور مي‌كنند و به گزينه‌هاي ديگري که در دسترس است؛ مانند شبکه‌های ماهواره‌ای مراجعه می‌کنند.

 

امروز انتخاب‌ها باوجود كانال‌هاي ماهواره‌اي براي مخاطبین بی‌شمار است و کوچک‌ترین اشتباه و خلأ برنامه‌های موفق در تلوزیون می‌تواند مخاطبین را دوباره به سمت شبکه های ماهواره ای سوق دهد؛ چراکه رسیدن یک برنامه به نقطه‌اي که موردتوجه مردم قرار گیرند نيازمند ساعت‌ها تلاش است و اما از دست دادن آن‌ها به لحظه‌اي بند است.

 

امید است؛ مسئول صداوسیما و به‌خصوص شبکه تلوزیونی نسیم از تجربه موفقیت‌آمیز برنامه‌های جذاب و فرهنگی دورهمی و خندوانه بهره گیرند و با توجه به فرارسیدن ایام خاص محرم و صفر و ایام بعدازآن، پیش‌بینی‌های لازم را برای سرمایه های خود که همانا مخاطبین هستند، داشته باشند و مانع از دست رفتن آنها شوند.

 

انتهای پیام/