به گزارش صبح توس؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، شب گذشته در مراسم پایانی پنجمین همایش نشان تجاری در مشهد مقدس اظهار کرد:‌ برندسازی در عرصه های مختلف اقتصادی کشور بسیار ضروری و در مورد تداوم تولید توجه به این مهم در سطح منطقه ای به صورت حداقل و در سطح بین المللی به صورت حداکثری است.
وی افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت توجه به نیازهای بازار ملی تاکید کرده اند شاید معنای آن حرکت فعالان اقتصادی به سمت ایجاد برند باشد تا بتوانند معرف کالای خوب و باکیفیت داخلی باشند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: می بایست صنعتگران و تولیدکنندگان با برنامه و مطالعه شرایط نیازهای بازار، کار بیشتری کنند. به همین منظور تلاشهای زیادی در حوزه ظرفیت سازی برای حضور کالاهای ایرانی در عرصه های بین المللی انجام شده است.
رشیدیان، نگاه به بازار داخلی را نیز بسیار مهم توصیف و بیان کرد: باید در زمینه توجه به بازارهای داخلی فرهنگ سازی کنیم چون در تکمیل سیاست های اقتصاد مقاومتی می بایست فرهنگ مصرف کالاهای داخلی به فرهنگ عمومی تبدیل شود. باید با ارتقا کیفیت بازار مناسب برای کالاهای خود در بازار بین المللی پیدا کنیم.
وی همچنین گفت: در موضوعات مختلف مربوط به تولیدات در سال گذشته وضعیت خوبی داشته ایم. در جهت ارتقای صادرات نیز امسال گامهای خوبی برداشته شده ولی برندسازی در بلندمدت می تواند صادرات ما را حفظ کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: وظیفه ما نیز در دولت این است که در جهت تسهیل امور برای بخش خصوصی گام برداریم و از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
رشیدیان ادامه داد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز آمارها نشانگر رشد کشفیات است ولی در عین حال رقابت اصلی در تولید بهتر و باکیفیت تر است تا مردم سراغ مصرف کالاهای خارجی نروند.
رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در این همایش گفت: برند یک هویت و ارزش است که برای آن زحمت کشیده شده و باید آن را حفظ کرد. متاسفانه بحثی در جامعه مطرح است که برخی از معروف شدن پرهیز می کنند و این یک آسیب جدی برای کشور است.
محمود بنانژاد افزود: باید به سمتی حرکت کرد که کارگاههای دارای بیش از5پنج نفر کارگر از معافیتهای بیمه ای برخوردار شوند.
پنجمین همایش نشان تجاری توسط انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اتاق بازرگانی استان با همکاری استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی طی روزهای 25 و 26 مرداد در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/