به گزارش صبح توس؛ حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه‌ای فرمانده‌ کل سپاه صبح امروز در همایش «فصل وصل» با بیان اینکه امروزه افراد به تنهایی نقش چند رسانه را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: امروزه رسانه‌ها افزایش چشم‌گیری داشته، اینترنت انواع اطلاعات را در خود جای داده و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز وضعیت جدیدی را پدید آورده‌اند.

 

وی ادامه داد: امروز حرف اول رسانه را پیام رسان‌ها می‌زند به گونه‌ای که اگر پیام مناسبی را برای مخاطب داشته باشیم قطعا تاثیرگذاری بیشتری را در پی خواهد داشت.

 

مشاور رسانه‌ای فرمانده‌ کل سپاه مخاطب رسانه‌ها را سه دسته دانست و خاطرنشان کرد: مخاطب رسانه‌ها شامل سه دسته خودی، خاکستری و ضد انقلاب می‌شوند از این رو رسانه‌های انقلابی موظفند خودی‌‌ها را تقویت، خاکستری‌ها را جذب و دشمن را منفعل کنند.

 

وی تصریح کرد: رسانه ‌های انقلاب باید ادراک‌سازی خود را افزایش دهند زیرا وظیفه نیروهای انقلابی مدیریت ادراک مخاطب است از این رو می‌توان گفت رسانه باید جریان‌‌ساز، معرفت‌زا و تاثیرگذار باشد و مخاطبان زیادی را جذب کند.

 

مقدم‌فر با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی باید نگاه محبت آمیز به مردم داشته باشد، عنوان کرد: رسانه‌ها باید به مخاطب خود نگاه الهی داشته باشند یعنی انسانیت و شخصیت فرد را در انتشار مطالب در نظر بگیرند.

 

وی اضافه کرد: وظیفه دیگر رسانه‌های انقلابی «تذکر» است و نباید سخن خود را با زور به مخاطب بفهماند بلکه باید به گونه‌ای خود را به مخاطب معرفی کنند که نشر مطالب به دیده تحمیل نشود.

 

مشاور رسانه‌ای فرمانده‌ کل سپاه با بیان اینکه مهم ترین نیاز عمومی مخاطبان رسانه، آگاهی و اطلاعات است، ابراز کرد: جاهلیت در گذشته این بود که برخی مطالب و اطلاعات به مخاطب ابلاغ نمی‌شد در مقابل جاهلیت مدرن می‌کوشد با بمباران اطلاعاتی مردم را سر در گم کند.

 

وی با تکیه بر کلام وحی، اظهار کرد: شیوه‌ اثرگذاری پیام از نظر قرآن کریم 4 روش راستگویی و صداقت در ارسال پیام، ماندگاری، محکم، استواری مطلب و بیان پیام بر اساس رفق، مدارا، مهربانی و عطوفت است.

انتهای پیام/