به گزارش صبح توس؛ احمد دیناری ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری  مشهد در سال 96 که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به این نکته که در مشهد  11 کمیته ستاد خدمات سفر تشکیل شد، اظهار داشت: البته چنین ستادهایی در سایر بخش‌ها نیز تشکیل شد و این ستاد در سایر بخش‌ها نیز اتفاق افتاده و 70 درصد از عملکرد اجرایی را مرکز مشهد دارد زیرا مقصد نهایی 90 درصد از افرادی که به استان وارد می شوند مشهد است.

 

دبیر ستاد خدمات سفر مشهد افزود: یک سوم گردشگری کشور، نیمی از هتل آپارتمان‌های کشور و 95 درصد از واحدهای اقامتی خراسان رضوی به مشهد اختصاص یافته است.

 

وی ضمن اشاره به این مطلب که دو میلیون و 224 هزار نفر ظرفیت برای خدمات اسکان پیش بینی شده بود که 2میلیون 400 هزار نفر اسکان تامین شد، ابراز داشت: 20 درصد در هتل‌ها، 15 درصد در هتل آپارتمان‌ها و مابقی در سکونت گاه‌های دیگر پیش بینی اسکان شدند، البته از صاحبان منازل مجاور حرم که اغلب مسکن بدون استحکامات لازم هستند، خواستیم از اجاره خودداری کنند.

 

دیناری عنوان کرد: میانگین ضریب اشتغال در ایام نوروز 70 درصد بوده است و در پیگیری شکایات از اصناف 395 میلیون ریال به مردم عودت داده شده است.

 

دیناری خاطرنشان کرد: ستاد تاخیرهای پرواز به مشهد را  داشتیم که کنترل بلیت های چارتری برگشت را برعهده داشت البته همچنان بلیت های چارتری تا 60 هزار تومان برای برگشت به مقصد وجود داشت.

 

وی در انتها گفت: در ستاد خدمات سفر 30 دستگاه اجرایی مشارکت داشتند و خدمات خوبی را به زائرین و مسافرین مشهد مقدس ارائه دادند.

انتهای پیام/